Afvallen door ook Mindful eten onderweg

Download mijn gratis receptenboekje Mindful eten voor onderweg

Met deze gezonde snacks is de verleiding minder groot om onderweg iets ongezonds te kopen!

Zo heb je altijd iets lekkers in huis of mee te nemen voor onderweg.

Vijf simpele gezonde snacks voor meer energie en een gezonde geest.
Hiermee ontdek je dat je:
  • Van deze snacks geen suikerdips krijgt.
  • In een handomdraai iets lekkers kunt maken.
  • Echt geen dure of ingewikkelde ingrediënten in huis hoeft te halen.
  • Ook met natuurlijke suikers iets lekkers kunt maken.
Gratis aanvragen

Heb jij ook moeite om op gewicht te blijven? 

Wil je afvallen, maar geen dieet meer volgen?

Jouw slechte eetgewoontes kunnen de reden zijn dat je niet afvalt of weinig energie hebt?

 

Door te leren om mindful te eten, ga je leren om meer te kunnen genieten van het eten, zonder je schuldig te voelen. De vraag is alleen: Waar moet je dan beginnen?

 

Hebt jij ook al verschillende diëten gevolg en viel je hier wel van af? Het vol te houden van het dieet ging redelijk goed, maar als je weer gewoon ging eten kwam je al heel snel weer aan. Vaak woog je nog meer dan in het begin. Het probleem bij deze diëten is dat er niet werd gekeken naar je eetgedrag, maar naar je calorie inname.

Neem jij de tijd om rustig na te denken wat je gaat eten op een dag?

Herken jij je hierin?

 

  • Je bent vaak onderweg waardoor je snel iets eet wat voor handen is. 
  • Eten doe je tussen afspraken door of achter de computer.
  • Om zelf een lunch mee te nemen vind je te veel tijd kosten en je hebt te weinig inspiratie.
  • Eind van de dag ben je moe en heb je vak geen zin om te koken

     

Daarnaast is er overal om je heen eten en je vindt het heel moeilijk om nee te zeggen. Tenslotte lust je alles, maar vind je alles ook even lekker?

Hoe zou jij je voelen als je meer controle zou hebben op je eetpatroon?

Als jouw maaltijden te weinig voedingstoffen bevatten is de kans groot dat je altijd trek hebt in iets lekkers.

 

Door meer inzicht te krijgen in jouw eetgedrag is het ook veel makkelijker om hier aan te gaan werken. Dit hoeft niet allemaal in één dag omgegooid te worden en ook niet alles te gelijk. Stap voor stap gaan we hier aan werken, zodat het ook echt blijvend resultaat gaat opleveren. We gaan ook al de fases bespreken die je moet doorlopen bij gedragsverandering.

Eten wanneer je honger hebt i.p.v. eten omdat het 16:00 uur is. Zie jij het verschil?

Mindful eten is de manier om niet heel de dag met eten bezig te zijn.

 

Uit ervaring weet ik dat dit in het begin best lastig kan zijn. Tenslotte eet je al jaren op deze manier.  Jouw (slechte) eetgewoontes zitten zo verweven in jouw dagelijkse en het aanpassen hiervan kan een lange weg zijn. Je kan dit zelf uitzoeken of je laat je een stukje op weg helpen. Ik heb jaren onderzoek gedaan en deze tijd wil ik jou graag besparen. 
Als jij een stress-eter bent dan is de kans groot dat je naar iets ongezonds grijpt als er iets tegen zit. Zou het niet heerlijk zijn om te leren om hier beter mee om te gaan? Dat er andere opties zijn dan de koektrommel? Ik neem jou graag bij de hand, zodat we samen kunnen kijken hoe jij een gezondere leefstijl kunt aanleren? 

Met mijn hulp ga jij leren om mindful te eten ofwel bewuster om te gaan met je eten.

Ik leer jou graag hoe je:
Een alternatief te zoeken om bij een tegenslag niet automatisch  naar eten hoeft te grijpen
Ook 1 koekje kunt eten i.p.v. de hele rol.
Nee kunt zeggen tegen eten wat je eigenlijk niet super lekker vindt
Niet alles eet wat je voorgeschoteld krijgt
Opnieuw je zintuigen leert te gebruiken bij het eten en
Stopt als je genoeg hebt.

 

 Alles draait om keuzes maken. Hoe kun jij betere keuzes  maken? Hoe kun jij beter leren luisteren naar je lichaam en weet wat je moet doen als je bij een tegenslag weer (te)veel gaat snoepen.  Met mijn programma krijg je kennis, meer gemak, minder stress, meer energie en zit je lekkerder in je vel.

Door jouw slechte eetgewoontes onder controle te krijgen, kan ook jij afvallen, meer energie krijgen en uiteindelijk jouw streefgewicht bereiken.

Wil je leren hoe? Klik dan hier om verder te lezen

Hierbij mijn terugblik op de afgelopen 6 weken. Eigenlijk begon het al maanden geleden, toen ik zei dat ik van mijn suikerverslaving af wilde. Ik hoefde niet echt af te vallen, maar wilde van het snoepen af. Snoepjes zijn heerlijk en koekjes kunnen bijna niet met 1 tegelijk.

Toen kwam ik de oproep van Lonneke tegen om 1 maand suikervrij te eten; dat was wat voor mij! En dat bleek een goede keuze!! Lonneke heeft weekmenu’s gestuurd wat prima te doen was. Sommige dingen waren heel verrassend (sommigen zag ik niet zo zitten maar had wel goede alternatieven geleerd).

De knop was om en vanaf dag 1 heb ik geen enkel moment behoefte gehad om te gaan snoepen. Het was voor mij heel goed vol te houden. Eind van de maand was ik ruim 4 kilo kwijt. Gevolgen voor mijn lichaam waren: ik was eindelijk centimeters op mijn buik/heupen kwijt en in mijn gezicht zie je het (bijna) niet, dus precies goed.

Nu ruim 2 weken nadat we gestopt zijn voel ik me nog steeds prima. Snoep nog bijna niet (zelfs sinterklaas lekkernijen die ik heerlijk vond heb ik weerstaan), gewoon geen behoefte.

Lonneke; ik wil je bedanken voor de ideeën, recepten, tips, uitleg over suikers/vetten/verpakkingen e.d !! Wat mij betreft is het programma zeker een aanrader (en zeker om dit in november te doen, kan je sterker december in!)

Plony de Vrij
Ik had een erg lage ijzerwaarde in mijn bloed, waardoor ik erg weinig energie had, snel moe werd, last had van haaruitval en broze nagels. Daar word je als vrouw natuurlijk niet blij van, dus ik wilde dit graag oplossen.
Naast de ijzertabletten die ik van de huisarts kreeg, was ik op zoek naar goed advies over ondersteunende voeding om het herstel zo snel mogelijk te laten verlopen.
Een hele concrete vraag dus, die door Lonneke gelukkig ook snel en praktisch werd opgepakt. Binnen enkele dagen had ik een intake- en adviesgesprek, waarin ze al direct met een hoop goede tips kwam qua voeding, maar ook op het gebied van energiehuishouding..
Nadien kreeg ik dit nog eens overzichtelijk op schrift, zodat ik een mooie checklist heb welke voeding nu het beste voor mij is. Erg tevreden!
Mw Fris, Rotterdam
Blog