Balans is het toverwoord

  • Balans is het toverwoord

    Als je weet hoe je op gewicht blijft, hoef je ook niet af te vallen.

    Je weet dan wat je:
    • Wel en niet kunt eten.
    • Wat de beste keuze is.
    • Wat JOUW verwenmomenten zijn.
    Klinkt logisch toch, maar ja, hoe doe je dat dan? Ook hier heb ik in mijn programma weer mooie schema’s voor gemaakt.
    https://delachendebuik.nl/complete-programma-mindful-eten/

    Kies voor zo puur mogelijk

    Kies je voor volle yoghurt of halfvolle yoghurt? Als we naar de calorieën kijken zou je kunnen zeggen: half volle yoghurt. Helaas zijn de minste calorieën niet altijd de beste keuze. Lees hier verder.
    Bij half volle yoghurt hebben ze een deel van het vet omgezet in koolhydraten (suiker). Jammer, want juist door vet ga je sneller vol zitten en eet je dus minder. Daarnaast bevat volle yoghurt meer linolzuur. Linolzuur is een essentieel tweevoudig onverzadigd omega-6-vetzuur. Het helpt om ons lichaamsvet efficiënter en sneller te verbranden.
    Wanneer we kijken naar de lightproducten, zou ik zeggen dat dit vooral verkooptrucs zijn. Je denkt dat je gezond bezig bent, maar er zit heel veel rotzooi in. Net als bij de yoghurt is er een extra bewerking aan toegevoegd. Ze zijn misschien laag in calorieën, maar er zitten wel andere slechte stoffen in, zoals zoetstoffen bijvoorbeeld. Zoetstoffen herkent je lichaam niet als voedsel, dus blijft je lichaam om eten vragen. Je eet in verhouding dus veel meer.
    Probeer producten te eten waar niet meer dan vijf ingrediënten in zitten.
    De eerste drie ingrediënten zijn de belangrijkste. Dit zijn de ingrediënten die het meest aanwezig zijn. Is één van de drie suiker, dan weet je dat het bomvol suiker zit.
    Vind jij het lastig om zo puur mogelijk te koken dan kijk ik graag met je mee. Tijdens een gratis adviesgesprek kunnen we samen kijken hoe ik speciaal voor JOU een gericht voedingsplan kan maken, zodat jij echt jouw streefgewicht kunt gaan behalen.
    Wat zou jij ervan vinden als:
    • jouw voedingsplan speciaal op jouw wensen en behoeftes gericht is.
    • je kunt blijven eten wat je lekker vindt en
    • je toch gaat afvallen?
    Alle informatie vind je op deze pagina:
    https://delachendebuik.nl/gratis-advies-gesprek
    Bovendien is het geheel gratis.

    Kies voor de minste suiker

    Wil je op gewicht blijven, dan moet je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk suiker binnen krijgt. Suiker is een verwen product, maar eigenlijk niet voor dagelijks gebruik. Helaas zitten er in heel veel producten suikers, waarvan je vaak niet eens weet dat ze erin zitten. Dit noemen ze de verborgen suikers. Denk hierbij aan pastasauzen, kant en klaar maaltijden, pindakaas, etc. Lees dus de verpakkingen en denk aan de tip van de vijf ingrediënten van hierboven.
    Wil je af en toe wel iets zoets? Een goede keuze is een klein stukje pure chocolade, boven de 85% of rauwe chocolade, dat is vaak nog beter. Pure chocolade heeft relatief weinig suiker en het hoge cacao gehalte heeft daarnaast positieve uitwerkingen op onze gezondheid.
    Cacao is een bron van verschillende mineralen zoals ijzer, magnesium en zink, en is rijk aan antioxidanten. Dit is een voorbeeld, maar uiteraard zijn er veel meer keuzes die je kunt maken als we het over tussendoortjes hebben. Denk hierbij als fruit, noten, rauwkost…
    fruit
    Ps. Wist je dat de eerste hap het meest intens is? Als je deze bewust eet, is het makkelijker om aan één stukje genoeg te hebben. Gebruik al je zintuigen, ga er rustig bij zitten, kauw heel langzaam en geniet.

    Bedenk wat jouw ultieme verwenmomentje is

    Heel je leven alleen maar gezond eten, altijd nee zeggen tegen iets lekkers, nooit meer iets eten met suiker erin of een product met meer dan vijf ingrediënten… Gaat dit jou lukken? Mij niet en ik wil dit ook helemaal niet. Ik wil juist genieten van mijn eten en daar hoort ook af en toe iets lekkers bij.
    As je dag in dag uit evenveel calorieën binnen krijgt en nooit iets ongezonds eet, gaat jouw lichaam op een gegeven moment in slaapstand. Het hoeft niet meer echt hard te werken en je stofwisseling zal aan de lage kant zijn. Je gewicht blijft in balans, maar afvallen gaat een stuk lastiger. Juist door maximaal twee keer per week iets ongezonds te eten zet je je lichaam weer aan het werk. Je stofwisseling gaat omhoog en gaat weer vet verbranden.
    Daarnaast is het veel beter vol te houden, hoef je niet altijd nee te zeggen, ben je beter in balans en zul je gelukkiger zijn.
    Dus,…Wat Is Jouw Ultieme Verwenmomentje in de week? Wat geef jij een 10 en waar geniet jij het meeste van?
    Als ik mag kiezen, kies ik voor een lekker zelfgemaakt stukje chocoladetaart!!!


Leave a reply

Deze website maakt gebruik van cookies. Hieronder kun je aangeven of je toestemming geeft om mijn marketing cookies in je browser op te slaan. Ik kan zo mijn website en aanbod nog beter maken. Klik op Tuurlijk, Lonneke als je hier mee akkoord gaat. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn privacyverklaring.