Eet Bewust-Eet Alleen Wat Je Een 10 Waard Vindt!

  • Eet Bewust-Eet Alleen Wat Je Een 10 Waard Vindt!

    mindful eten-bewust etenEet bewust

    Misschien lijk je een beetje op mij en vind je eigenlijk alles wel lekker. Best handig, maar af en toe ook best lastig. Als je alles lekker vindt, zeg je ook veel vaker ja tegen eten. Toch zijn er dingen die ik best lekker vindt, maar niet super lekker. Denk hier maar even over na en schrijf eens op wat je echt lekker vindt. 
    Ik zal een voorbeeld geven hoe je hier in de toekomst naar kunt kijken.
    Ik vind een stukje taart eten heel lekker en ik kan er geen één opnoemen die ik niet lekker vindt. Toch zijn er taarten die ik eigenlijk geen 10 zou geven, maar vaak wel eet, omdat het er staat. Voor slagroomtaart hoef je mij niet voor wakker te maken, maar een zelfgemaakte appeltaart vind ik heerlijk.
    Hoe zou het zijn als je van te voren nadenkt wat je wel en niet gaat eten op een verjaardag? Voordat je vertrekt, ga je eerst denken wat je echt lekker vindt, een 10 zou geven en wat vind je minder lekker. Vind jij slagroomtaart heel erg lekker en ze hebben deze op het verjaardagsfeestje, dan neem je die en geniet je er ook echt van. Ga er voor zitten, neem kleine hapje, proef goed en geniet. Hebben ze een appeltaart, maar vind jij deze niet echt lekker, sla hem dan over. In hebt begin is dit echt moeilijk, want tenslotte vind je het allemaal wel een beetje lekker. Toch werkt het heel goed om op deze manier naar eten te gaan kijken. Je eet op deze manier al veel minder en je geniet meer.

     

    Naast taart, kun je nog meer keuzes maken. Eet je wit brood, omdat het er staat of omdat je het echt lekker vindt? Neem je de chipjes, omdat je ze echt lekker vindt of omdat ze er staan?

     

    Nog een tip om meer controle te hebben op zo’n avond, is het scannen van de hapjes tafel. Kijk eerst eens goed wat je echt lekker vindt en neem daar dan een beetje en geniet. Neem kleine hapjes en kauw bewust. Neem een wijntje als je dit echt lekker vindt, maar ook een glas water tussen door.

     

    Als je leert om op deze manier te eten, voel je je ook minder schuldig na een verjaardag. Je hebt wel gesnoept, maar daarin heb je ook heel bewust keuzes gemaakt. Hierdoor heb je de helft minder gegeten dan dat je normaal zou doen.

     

    Op deze manier ga je heel bewust om met eten. Je kan het iedere dag toepassen. Als je bijvoorbeeld ergens koffie gaat drinken, scan dan eerst even het koekje. Is het een lekker koekje? Eet hem op en geniet er dan ook echt van. Vind je het niet echt een lekker koekje, laat het liggen. Op deze manier krijg je al heel wat minder suiker binnen dan dat je misschien gewend bent.
    Wil je hier meer over lezen? Vraag dan gratis mijn E-Book aan:
    Mindful Afvallen Zonder Dieet: https://delachendebuik.nl/mindful-afvallen-zonder-dieet-ebook/

Leave a reply

Deze website maakt gebruik van cookies. Hieronder kun je aangeven of je toestemming geeft om mijn marketing cookies in je browser op te slaan. Ik kan zo mijn website en aanbod nog beter maken. Klik op Tuurlijk, Lonneke als je hier mee akkoord gaat. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn privacyverklaring.