Help, ik wil geen extra vakantie kilo’s!

  • Help, ik wil geen extra vakantie kilo’s!

    Zou het niet heerlijk zijn om op gewicht te blijven tijdens je vakantie en geen extra vakantie kilo’s erbij te krijgen? 
    En… ook nog kunnen genieten van al het lekkers, zonder je schuldig te voelen? Schuldig voelen nadat je iets ongezond hebt gegeten heeft zo ie zo geen zin, want wat heb je er aan? Je geniet er niet van en je hebt een rot gevoel achteraf. Als je eet, geniet dan van iedere hap en voel je niet schuldig.
    JWat je wel kan doen is opletten hoeveel je eet en leren om de juiste keuzes voor jezelf te maken. Hieronder geef ik je vier tips waar je op kunt letten tijdens je vakantie. 

     Tip 1: Laat het broodmandje staan


    Als je uit eten gaat krijg je vaak een broodmandje om mee te beginnen. Laat dit staan. Je slaat alleen maar meer vet op en je krijgt er alleen maar honger van. Probeer in de plaats daarvan te starten met een soepje of een salade.
    • Met een salade komt de spijsvertering op gang, het vult en je hebt gelijk de nodige vitamines binnen. Het beste kun je de dressing apart vragen of  als je geen producten met koemelk mag een beetje olijfolie. Vaak doen ze er veel dressing op en als je het los vraagt kun je het zelf doseren.
    • Mensen die beginnen met een soep, eten in het algemeen minder tijdens het de hoofdmaaltijd. Een soepje bevat vaak al veel groente, waardoor je sneller een voldaan gevoel hebt bij de hoofdmaaltijd.

     Tip 2: Leer te compenseren


    Je lichaam moet aan het werk gezet worden en heeft hiervoor afwisseling nodig. Als je iedere dag de zelfde hoeveelheid calorieën binnen krijgt, is je lichaam niet meer aan het werk. Af en toe mag je dus best iets eten wat iets minder gezond is. Leer dan wel te compenseren. Als je het ene eet, moet je misschien het andere laten staan. Hieronder geef ik een aantal tips:
    • Wil je een wijntje drinken, neem dan niet dat stukje kaas.
    • Het beste kun je rode wijn drinken. Het bevat antioxidanten, waardoor het de vetopslag minimaliseert.
    • Probeer niet meer dan 2 glazen te drinken en drink iedere keer een glas water tussendoor. Wil je toch een keer meer drinken, probeer er dan geen koolhydraten bij te eten. Je krijgt hier alleen maar extra honger van.
    • Je kunt best één à twee dagen per week een maaltijd eten waar je echt zin in hebt, die niet aan de bovenste regels voldoen. Hierdoor gaat je lichaam weer extra hard werken.
    • Las daarnaast een keer een balans dag in. Eet die dag volgens de richtlijnen van tip 4 en neem geen tussendoortjes.

     Tip 3: Beweeg minimaal 45 minuten per dag

    bewegen vakantieBegin de dag met een lekkere wandeling. Het brengt je spijsvertering op gang en je lichaam haalt de energie uit vet i.p.v. je ontbijt. Probeer daarnaast twee à drie keer per week een HIIT training te doen van 20 minuten.  In een korte tijd geeft je je stofwisseling een boost, je verbrand veel vet en je bouw je spiermassa op. Klinkt goed toch? Er zijn verschillende HITT trainingen  op internet te vinden en deze kun je gewoon op vakantie afspelen op je telefoon. Nog beter om hier gelijk deze week al mee te beginnen. Je zult ervaren dat de 20 minuten zo voorbij zijn. Een voorbeeld van een site is deze: http://fitbeauty.nl/geweldige-hiit-workouts-die-je-thuis-kunt-doen/
    Wil je niet te veel springen, dan is yoga ook heerlijk om op vakantie te doen. 
    http://www.yogaholics.nl/category/online-yogales/

    Tip 4: slaap genoeg


    Het grootste gedeelte van je vetverbranding gebeurt tijdens de nachtrust. Een goede diepe slaap werk dus ook mee om niet te veel vet op te slaan. Voor de gemiddelde mens is zeven à acht uur slapen vaak nodig.
    Uiteraard kan ik nog veel meer tips geven. Lees bijvoorbeeld mijn blog:
    https://delachendebuik.nl/slechte-eetwoontes-op-vakantie/
    Belangrijk is nog steeds om te blijven genieten tijdens je vakantie. Lukt het je toch niet, laat het dan los en los het probleem na je vakantie op. Ik leer je graag hoe je blijvend kilo’s kwijt kunt raken en meer energie kunt krijgen. Ik ben bezig met een gezond voedingsprogramma te ontwikkelen. In september ga ik deze lanceren.
    Wil je nog meer gezonde tips over mindful eten? Vraag dan hier mijn E-Book aan:
    Mindful Afvallen Zonder Dieet:
    https://delachendebuik.nl/mindful-afvallen-zonder-dieet-ebook/

0 comment

Leave a reply